Θέμα: Προετοιμασία της συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 12ης και της 13ης | 26 Νοεμβρίου 2019

Στρασβούργο

Κυρία Πρόεδρε, σε αυτή την αίθουσα μιλάω ως Ευρωπαίος πολίτης, κι αλήθεια, έτσι πρέπει να σκεφτόμαστε όλοι. Ο κανονισμός του Δουβλίνου πρέπει να αντικατασταθεί από μια ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική ασύλου, με όλα τα κράτη μέλη να συμμετέχουν. Πρωτοακούσαμε για προσφυγική κρίση κάπου το 2015. Δεν είναι αλήθεια. Δεν θα έπρεπε να μιλάμε για κρίση, αλλά για ένα μεγάλο μέρος του αναπτυσσόμενου κόσμου που ονειρεύεται τον ανεπτυγμένο, με την Ευρώπη να αποτελεί τον καλύτερο προορισμό εργασιακά και κοινωνικά. Είναι μια μεγάλη, αδιάκοπη, μαζική μετακίνηση πληθυσμού.

Άραγε πότε θα τη διαχειριστούμε ενιαία, ως ευρωπαϊκό ζήτημα, για τους πολίτες μας; Στο ΠΔΠ πρέπει να ληφθούν υπόψη οι πύλες εισόδου, το Αιγαίο, ο Έβρος, ώστε να προστατευτεί o κοινωνικός ιστός, να μπορούν οι περιφερειακές δομές να συμβάλουν στην προσωρινή εργασιακή και εκπαιδευτική εξασφάλιση των αιτούντων άσυλο. Καλώ, πρωτίστως, το Συμβούλιο να θέσει στην ατζέντα μια πρόταση προς τα Ηνωμένα Έθνη για μια διεθνή συνδιάσκεψη για το θέμα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί διεθνή παράγοντα σταθερότητας και ειρήνης, πρέπει όμως να δεσμευτούν και τρίτες χώρες που εμπλέκονται στην περιοχή.

Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης | 17/11/2019

Ο Ευρωβουλευτής κ. Κυμπουρόπουλος συναντήθηκε στις Βρυξέλλες με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεώργιο Κασαπίδη και συζήτησαν για τα ζητήματα που απασχολούν την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η Περιφέρεια με την απολιγνιτοποίηση της περιοχής. νέες αναπτυξιακές προοπτικές που παρουσιάζονται με την Ατζέντα Ευρώπη 2050 για μια Ευρώπη με ουδέτερο ενεργειακό  αποτύπωμα. Η προσπάθεια για το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται να πλήξει και να τροποποιήσει την οικονομία, την απασχόληση και τον κοινωνικό ιστό σε περιοχές όπου η τοπική οικονομία βασίζεται στον άνθρακα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να εφαρμόσει την πολιτική μετάβασης σε μια Ευρώπη με ουδέτερο ενεργειακό αποτύπωμα, θα δημιουργήσει το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης. Μέχρι και σήμερα η χρηματοδότηση και η δομή του νέου Ταμείου είναι ομιχλώδης, καθότι συζητείται πως είτε θα είναι από υφιστάμενους πόρους είτε από νέα χρήματα.

Σύμφωνα με πηγές του κ. Κυμπουρόπουλου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει καταλήξει και πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα πως το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης θα χρηματοδοτηθεί με αναδιανομή υφιστάμενων πόρων, δηλαδή 5 δισ. από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, 5 δισ. από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μαζί με 5 δισ. από ιδίους πόρους των κρατών μελών και 15 δισ. από το InvestEU.

Η δομή σίγουρα δημιουργεί αντιδράσεις στο Ευρωκοινοβούλιο αφού αρκετοί Ευρωβουλευτές και από συγκεκριμένες χώρες όπως η Πολωνία αντιδρούσαν στην χρήση τέτοιων μεθόδων, όταν μάλιστα η προσδοκία της Ε.Ε. είναι μέσω αυτής της μετάβασης να δημιουργηθούν 5 εκατ. νέες θέσεις εργασίας.

Ο κ. Κυμπουρόπουλος ανέφερε: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για μια Ευρώπη με ουδέτερο αποτύπωμα το 2050 και ταυτόχρονα η στρατηγική να είναι η αποδυνάμωση των υφιστάμενων κοινωνικών ταμείων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να σκεφτεί πριν ανακοινώσει τη δομή του νέου Ταμείου να χρηματοδοτήσει με νέους πόρους από τον Κοινοτικό Προϋπολογισμό για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2027. Στην Ελλάδα, οι περιοχές που αναμένεται να επηρεαστούν ιδιαίτερα από τη μετάβαση σε μία οικονομία χαμηλού άνθρακα είναι η Κοζάνη, η Φλώρινα και ο Δήμος Μεγαλόπολης, οι οποίες λόγω της κατάστασής τους θα χρειαστούν εκτός από τα χρήματα του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης και όλα τα κονδύλια που προσφέρει το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης

Ο κ. Κυμπουρόπουλος δεσμεύτηκε πως θα καταβάλει κάθε προσπάθεια στις Επιτροπές που διαχειρίζεται στο χαρτοφυλάκιό του να συζητηθούν τα προβλήματα που ανακύπτουν με τη δομή αυτή που προτίθεται να ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συνέντευξη: «Θέλω να βοηθήσω όσο γίνεται περισσότερο τους συνανθρώπους μου μέσα από το πρίσμα του ανθρωπισμού»

Συνέντευξη για το thesseconomy.gr με την Όλγα Γιοβαντζάκη.
17.11.2019

Παρά τα κινητικά προβλήματα, ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος δεν έχει «την παραίτηση και τον συμβιβασμό ως επιλογή» στην ζωή του. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο αποφάσισε να βοηθήσει «όσο γίνεται περισσότερο τους συνανθρώπους μου μέσα από το πρίσμα του ανθρωπισμού στην πολιτική». Θεωρεί επιτακτική ανάγκη «την πρόσβαση των αναπήρων πολιτών  στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην αγορά εργασίας, στην δημόσια διοίκηση, στο σύστημα Υγείας» ενώ υποστηρίζει πως «ορθά η Αλβανία και τα Σκόπια δεν ξεκίνησαν τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις τους».

Κύριε Κυμπουρόπουλε, θα σας ταξιδέψω στο 1999, την πρώτη φορά που απασχολήσατε τα ΜΜΕ ως  έφηβος μαθητής με τις άριστες επιδόσεις σας όπου γίνατε αφορμή να αλλάξει ο νόμος περί σημαιοφόρων στις σχολικές παρελάσεις. Ποια ήταν τότε τα συναισθήματα σας;

Η πίεση που αισθάνεσαι, όταν είσαι 15 χρονών και ξαφνικά τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω σου και μάλιστα με τέτοια ένταση, είναι μεγάλη. Συγκρούονταν μέσα μου η επιθυμία να διεκδικήσω να σηκώσω την σημαία παρά την πίεση που αντιμετώπιζα ή να υποχωρήσω και να συμβιβαστώ. Η στήριξη όμως των καθηγητών και της οικογένειας μου αλλά και η αγάπη του κόσμου ήταν μεγάλη. Μπόρεσα έτσι να σταθώ αμετακίνητος στη θέση μου και να πετύχω. Την στιγμή που παρέλασα με την σημαία, καταχειροκροτούμενος από τον κόσμο ήταν για εμένα μία στιγμή προσωπικής δικαίωσης αλλά και μία καταλυτική στιγμή για την εγκαθίδρυση της άποψης μου ότι το δίκαιο δικαιώνεται. Ποτέ ξανά δεν σκέφτηκα την παραίτηση και τον συμβιβασμό ως επιλογή στην ζωή μου.

Διαβάζοντας κάποιος το βιογραφικό σας διακρίνει στο πρόσωπο σας έναν μαχητή. Έναν άνθρωπο με τεράστια δύναμη, αγάπη για τον συνάνθρωπο και για τα κοινά. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με την πολιτική;

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ως κάποιου είδους μαχητή. Κάνω τις επιλογές μου, δημιουργώ την πορεία μου και προσπαθώ να ζήσω την ζωή μου όσο πιο καλά μπορώ με τα εργαλεία που διαθέτω. Υποστηρικτές αυτής της ζωής οι γονείς μου και σίγουρα ο Θεός που με έχει βγάλει από αδιέξοδα σε κομβικά σημεία της πορείας μου.

Με αυτήν την πορεία ήθελα να κάνω κάτι, να βοηθήσω όσο γίνεται περισσότερο τους συνανθρώπους μου μέσα από το πρίσμα του ανθρωπισμού στην πολιτική. Έτσι επέλεξα να είμαι υποψήφιος με την Νέα Δημοκρατία, πολύ απλά γιατί πιστεύω πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει όραμα, σχέδιο και πρόγραμμα για την Ελλάδα. Γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ικανός να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του απέναντι στον ελληνικό λαό. Επιπλέον όμως γιατί η Νέα Δημοκρατία είναι ένας οργανισμός που μπορεί να εντοπίζει, να αναγνωρίζει τα σφάλματα και τις αδυναμίες της και να αυτοβελτιώνεται. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πρώτη στιγμή με διαβεβαίωσε πως μπορώ να λάβω όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που κρίνω ότι είναι αναγκαίες, στα πλαίσια του Ευρωκοινοβουλίου, χωρίς περιορισμούς και μάλιστα πως θα σταθεί συμπαραστάτης και αρωγός στις προσπάθειες μου αυτές. Και πράγματι έχω μια συνεργατική ανεξαρτησία, τόσο εγώ, όσο και όλοι οι ευρωβουλευτές της ΝΔ να δραστηριοποιηθούμε για να επιτύχουμε την υλοποίηση της κοινωνικής, οικονομικής ατζέντας μας. Η επιλογή μου να συστρατευθώ με την Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αισθάνομαι πως δικαιώνεται καθημερινά. Η Νέα Δημοκρατία αποδεικνύει πως είναι η καλύτερα προετοιμασμένη κυβέρνηση που είχε η χώρα εδώ και χρόνια και ο Κυριάκος Μητσοτάκης πως έχει την στόφα ενός πραγματικού σύγχρονου statesman.

Έχει αλλάξει η καθημερινότητα σας από την ημέρα ανάληψης των νέων σας καθηκόντων;

Ζω μια πραγματικότητα την οποία δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα τη ζήσω σε τόσο μικρή ηλικία. Σε μια τέτοια θέση μπορείς να επιλέξεις αν θες να είσαι παραγωγικός ή όχι και από την πρώτη στιγμή ήξερα πως ήρθα εδώ για να δουλέψω.

Βέβαια η καθημερινότητα μου που σχετίζεται με την προσβασιμότητα και τις υπηρεσίες σχετιζόμενες με την αναπηρία μου στο Ευρωκοινοβούλιο είναι εύκολη καθώς δεν αντιμετωπίζω κανένα απολύτως πρόβλημα, που να μην μπορεί να επιλυθεί. Τώρα αν ρωτάτε για τον καθημερινό όγκο εργασίας αυτός πραγματικά είναι τεράστιος όχι όμως τόσος ώστε να μην μπορείς να ανταπεξέλθεις, αρκεί να είσαι μεθοδικός, οργανωτικός και να έχεις καλούς συνεργάτες. Υπάρχουν πολλά ταξίδια, πολλές συναντήσεις και συνεδριάσεις στις οποίες συμμετέχεις. Στο Ευρωκοινοβούλιο αλλάζει η οπτική σου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Οι λύσεις παύουν να αναζητούνται στο περιορισμένο εθνικό επίπεδο αλλά στο διευρυμένο ευρωπαϊκό. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως που βιώνω ως ευρωβουλευτής μαζί με τους συνεργάτες μου είναι στην επικοινωνία με τους πολίτες, στους οποίους οφείλω να εξηγώ πως η επίλυση των προβλημάτων τους θα επέλθει με την συνολική μεταρρύθμιση του συστήματος και των διαδικασιών και όχι με την μεμονωμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων, που παραπέμπουν σε πρακτικές του χθες.

Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι μπορεί να βελτιωθεί η ζωή των ανθρώπων με αναπηρία στην χώρα μας;

Η απάντηση συμπυκνώνεται σε μία έκφραση, ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Το κράτος και οι πολίτες πρέπει να ενημερωθούν, να κατανοήσουν και να δράσουν με γνώμονα τον σεβασμό στην κάθε είδους διαφορετικότητα και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου. Οφείλουμε να βελτιώσουμε την πρόσβαση των αναπήρων πολιτών  στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην αγορά εργασίας, στην δημόσια διοίκηση, στο σύστημα Υγείας. Ποτέ μου δεν πίστεψα στην ύπαρξη πολιτών δεύτερης κατηγορίας και δεν υπέκυψα στους κοινωνικούς αποκλεισμούς. Όντως στην χώρα μας υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν και είμαι σίγουρος ότι με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την Νέα Δημοκρατία αυτά θα πραγματοποιηθούν. Ως απλός πολίτης αλλά και ως ευρωβουλευτής συνεχίζω να λειτουργώ ως ένας άνθρωπος που δε ξεχνώ από που προέρχομαι και που θέλω να φτάσω για μένα αλλά και για το σύνολο των συμπολιτών μου.

Αποϊδρυματοποίηση  και προσωπικός βοηθός. Το πολυετές αίτημα του αναπηρικού κινήματος είδαμε να υλοποιείται  το 2018. Ωστόσο εσείς βλέπετε εφικτό να μπορέσει να υλοποιηθεί άμεσα στην χώρα μας η Σύμβαση του ΟΗΕ και  ειδικά το άρθρο 19;

Σε ποια υλοποίηση αναφέρεστε; Γιατί αν μιλάμε μόνο για τις αλλαγές που προβλέφθηκαν για το άθλιο και καταδικαστικό περιβάλλον των Λεχαινών που εξήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ και τελικά άφησε ανολοκλήρωτες, τότε εγώ δε βλέπω καμιά πρόοδο. Είμαστε ακόμα στο τίποτα. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα και ήδη έχουμε  καθυστερήσει κάποιες δεκαετίες ως χώρα όσον αφορά την Ανεξάρτητη Διαβίωση και τον προσωπικό βοηθό, άρα εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να τεθεί από κανέναν ως μακροπρόθεσμος στόχος. Είναι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει χτες, εφόσον η ελληνική Βουλή το ψήφισε το 2012 στη Σύμβαση των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ. Υπάρχει στην ατζέντα της σημερινής κυβέρνησης και αισιοδοξώ πως το θέμα είναι πλέον μόνο διαδικαστικό και θα δούμε άμεσα σχετικές θεσμοθετήσεις που θα βάλουν σε εφαρμογή συστήματα Ανεξάρτητης Διαβίωσης. Οι αλλαγές προετοιμάζονται ουσιαστικά.

Πιστεύετε ότι η στάση που ακολουθεί η χώρα μας όσον αφορά το προσφυγικό-μεταναστευτικό  θα είναι αποτελεσματική;

Η χώρα μας αντιμετωπίζει μία πρωτόγνωρη προσφυγική πίεση. Το προσφυγικό είναι ζήτημα ευρωπαϊκών διαστάσεων και ως τέτοιο οφείλει να αντιμετωπιστεί τόσο από την Ελλάδα και από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη. Οι μέχρι τώρα πρωτοβουλίες της νέας ελληνικής κυβέρνησης για την ενίσχυση φύλαξης συνόρων, επιστροφή 10.000 μεταναστών μέχρι το 2020, επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου, σαφείς κανόνες και όροι για τα κέντρα φιλοξενίας, κινούνται στην σωστή κατεύθυνση και εντός των πλαισίων του ευρωπαϊκού δικαίου. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι συζητήσεις καθημερινά ολοένα και εντείνονται και σίγουρα ο τρόπος διαχείρισης στο μέλλον θα μεταβληθεί.

Ποια η θέση σας όσον αφορά τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Αλβανίας και των Σκοπίων στην Ε.Ε.;

Προσωπική μου θέση, ήταν και είναι πως δεν υπάρχουν ώριμες συνθήκες, για να ξεκινήσουν οι ενταξιακές τους διαπραγματεύσεις για τις δύο προαναφερθείσες χώρες. Όσο η Αλβανία καταπιέζει την ελληνική μειονότητα, με τις πράξεις της και επιδεικνύεται ανοχή από τις αλβανικές αρχές σε όσους αναδεικνύουν το ανύπαρκτο ‘Τσάμικο’. Η Αλβανία έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει μέχρι να καταστεί κράτος δικαίου. Το ίδιο ισχύει και για τα Σκόπια στα οποία υφίστανται πολιτικές δυνάμεις που δεν επιθυμούν τη συνδιαλλαγή και τη συνεργασία με την Ελλάδα και απειλούν να αναθεωρήσουν ή να παγώσουν ακόμα και την απαράδεκτη Συμφωνία των Πρεσπών. Τα κράτη που επιθυμούν να ενταχθούν στην ΕΕ πρέπει να αντιληφθούν πως η ένταξη σε αυτή είναι ένα προνόμιο που πρέπει να κερδηθεί και όχι αυτονόητο δικαίωμα. Τα κράτη που επιθυμούν να ενταχθούν στην ΕΕ οφείλουν να αποδεχθούν, σεβαστούν και τηρήσουν τις αρχές, αξίες και κανόνες της αλλιώς η πόρτα θα παραμείνει κλειστή. Δυστυχώς η Αλβανία και τα Σκόπια είναι ανέτοιμα ως κράτη και άρα ορθώς δεν ξεκίνησαν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις τους.

Θέμα: Δραστηριότητες γεώτρησης της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο (συζήτηση) | 13 Νοεμβρίου 2019

Κυρία Πρόεδρε, τι είναι η Ευρώπη μας; Είναι χώρος σταθερότητας και αλληλοσεβασμού βάσει κανόνων. Ποιους κανόνες θέλουμε; Κατ’ αρχάς, η ειρήνη της Ευρώπης ισούται με την ειρήνη της εφαρμογής του δικαίου. Οφείλουμε να εισαγάγουμε τον ορισμό της Pax Europa. Η Pax Europa ισούται με την Pax Juris. Όσο υπερασπιζόμαστε το δίκαιο, είμαστε Ευρώπη. Χρειαζόμαστε τα κατάλληλα μέσα για να το εφαρμόσουμε αυτό. Τάχιστα πρέπει να προχωρήσουμε την Κοινή Πολιτική Άμυνας. Τάχιστα! Δεύτερον, όταν πρόκειται για συμφέρον Ευρωπαίου εταίρου που πηγάζει από το δίκαιο, οφείλουμε να δρούμε από κοινού και άμεσα. Η Τουρκία δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα να παραβιάζει έδαφος ή θαλάσσια ζώνη άλλου κυρίαρχου κράτους. Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειαζόμαστε και εμπορικές κυρώσεις. Η Τουρκία βρίσκεται με στρατό σε τρία κράτη και μας απειλεί και με τη μεταναστευτική στρόφιγγα. Χρειαζόμαστε στιβαρότητα. Πρέπει σε κάθε επιπλέον απειλή να γνωρίζει την απάντησή μας. Ευρώπη έχεις αυτοσεβασμό, σήκωσε το κεφάλι ψηλά!

Συνέντευξη: «Τα ΜΜΕ να βοηθήσουν να γκρεμιστεί το τείχος της άγνοιας και της αμάθειας»

Ήδη από τη μέρα των εκλογών και ακόμα και μέχρι σήμερα το μόνο συναίσθημα που με διακατέχει είναι αυτό της ευθύνης. Αν θα μπορέσω να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης των ψηφοφόρων και της στήριξης της παράταξής μου.

«Αδιαμφισβήτητη η στήριξή μου σε όλους τους πολίτες που χρήζουν ιατρικής φροντίδας. Οδηγός μου πάντοτε η άρτια επιστημονική τεκμηρίωση». | 18/10/2019

Στέλιος Κυμπουρόπουλος: «Αδιαμφισβήτητη η στήριξή μου σε όλους τους πολίτες που χρήζουν ιατρικής φροντίδας. Οδηγός μου πάντοτε η άρτια επιστημονική τεκμηρίωση».

Το ζήτημα της θεραπείας του 18μηνου Παναγιώτη-Ραφαήλ Γλωσσιώτη προκάλεσε τους αρμόδιους διοικούντες και την ιατρική κοινότητα να συμμετάσχουν ενεργά στο δημόσιο διάλογο. Ως άτομο που πάσχει από την ίδια ασθένεια και έχει πλήρη επίγνωση της αγωνίας των γονιών του μικρού Παναγιώτη-Ραφαήλ θα ήθελα να δηλώσω ότι τάσσομαι υπέρ της εφαρμογής κάθε διαθέσιμης θεραπείας που μπορεί να βελτιώσει την ζωή του μικρού. Και σε αυτό αναφέρομαι για όλα τα παιδιά που έχουν ανάλογη ανάγκη, χωρίς καμία απολύτως διάκριση. Ωστόσο, ως γιατρός και έχοντας γνώση ότι η ιατρική φροντίδα και η φαρμακευτική κάλυψη οφείλει να είναι αρωγός όλων των ανθρώπων είναι αναγκαίο παράλληλα αυτό να γίνεται με σύνεση και βασιζόμενη σε επιστημονικά δεδομένα. Τέλος, από τη θέση του ευρωβουλευτή και προκειμένου να εκφράσω έμπρακτα τη συμπαράστασή μου σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις δηλώνω ότι θα υποστηρίξω με κάθε τρόπο πρωτοβουλίες

Σε κάθε περίπτωση τον τελικό λόγο αλλά και την ευθύνη για τις οριστικές αποφάσεις έχουν οι ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι γνωματεύουν βασισμένοι στην λεπτομερή ακαδημαϊκή βιβλιογραφία και την πειραματική έρευνα. Πολιτικές, οικονομικές ή όποιες άλλες παράμετροι που εκφεύγουν της επιστήμης και δεν υπηρετούν το δικαίωμα του ανθρώπου στη θεραπεία του θα με βρίσκουν σταθερά και ακλόνητα απέναντί τους.

Θέμα: Επιπτώσεις της πτώχευσης του Ομίλου Thomas Cook | 14 Οκτωβρίου 2019

Ερώτηση με αίτημα προφορικής απάντησης O-000033/2019 προς την Επιτροπή

Άρθρο 136 του Κανονισμού

José Manuel García-Margallo y Marfil, Rosa Estaràs Ferragut, Pablo Arias Echeverría, Cláudia
Monteiro de Aguiar, Markus Ferber, Dennis Radtke, Cindy Franssen, Krzysztof Hetman, Stelios
Kympouropoulos, Pascal Arimont, Benoît Lutgen, Romana Tomc
εξ ονόματος της Ομάδας PPE

Με την πτώχευση της Thomas Cook, 600.000 άτομα εγκλωβίστηκαν στο μέρος όπου είχαν μεταβεί
για τις διακοπές τους, ενώ αρνητικές επιπτώσεις υπέστησαν και διάφοροι τομείς, όπως ο τουρισμός,
οι αεροπορικές μεταφορές και οι οδικές μεταφορές. Οι εθνικές και περιφερειακές διοικήσεις ενέκριναν
σχέδια έκτακτης ανάγκης για την επιστροφή των επιβατών που είχαν εγκλωβιστεί. Τα αριθμητικά
στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις της πτώχευσης παραμένουν αβέβαια, ωστόσο πιθανότατα είναι
αρκετά υψηλά.

Λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο που θα έχει αυτή η πτώχευση στον τομέα του
τουρισμού, ο οποίος έχει μείζονα σημασία για πολλές ευρωπαϊκές οικονομίες (όσον αφορά τις θέσεις
εργασίας, το ΑΕΠ, τη συνδεσιμότητα των πτήσεων και την προστασία των καταναλωτών κ.λπ.),
καθώς και στην εικόνα και τη φήμη της Ευρώπης ως του κορυφαίου τουριστικού προορισμού
παγκοσμίως:

1.Ποια μέτρα θα αναλάβει η Επιτροπή ώστε να αποφευχθούν σημαντικές επιπτώσεις στις ευρωπαϊκές
οικονομίες (ιδίως εκείνες που συνδέονται στενά με τον τομέα του τουρισμού);

2.Τι είδους ενισχύσεις θα θεσπίσει η Επιτροπή για τους τομείς και τις επιχειρήσεις που επηρεάζονται
από την πτώχευση της Thomas Cook (π.χ. κρατική ενίσχυση, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής
στην Παγκοσμιοποίηση (ΕΤΠ), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ)) ώστε να μετριάσει τις
συνέπειες της εν λόγω πτώχευσης όσον αφορά την απασχόληση, και ιδίως αναφορικά με τις ΜΜΕ;

3.Προτίθεται η Ευρωπαϊκή Ένωση να εξετάσει το ενδεχόμενο εφαρμογής μέτρων εναρμόνισης για τη
διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών σε περίπτωση χρεοκοπίας μιας επιχείρησης; Θα
πρέπει η προστασία των επιβατών σε περίπτωση πτώχευσης να περιληφθεί στον κανονισμό (ΕΚ)
αριθ. 261/2004 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών;

Συνέντευξη: «Ναι σε κυρώσεις για χώρες που δεν εφαρμόζουν πολιτικές υπέρ των αναπήρων»

Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος μας υποδέχθηκε στο γραφείο του στις Βρυξέλλες λίγο μετά τη συνάντηση που διοργάνωσε το Freedom Drive για τη βελτίωση συνθηκών διαβίωσης των ΑμεΑ, με δική του πρωτοβουλία.

Θέμα: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι Περιφερειακές και Τοπικές Αυτοδιοικήσεις του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου| 2 Οκτωβρίου 2019

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης P-003079/2019 προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού

Την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019 ξέσπασε μεγάλη φωτιά στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων-ΚΥΠ της Μόριας, η οποία στοίχισε τη ζωή μιας γυναίκας από το Αφγανιστάν και πιθανόν του μωρού της. Η κατάσταση στα ακριτικά νησιά της Ελλάδας είναι τραγική και υπερβαίνει τις δυνατότητες των μικρών αυτών νησιών να διαχειριστούν τον τεράστιο αριθμό προσφύγων και μεταναστών που δέχονται καθημερινά. Σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, μέχρι το τέλος Αυγούστου περίπου 24.000 πρόσφυγες και μετανάστες βρίσκονταν στα νησιά του Αιγαίου. Η Ευρώπη πρέπει να στηρίξει άμεσα τις περιοχές που αποτελούν περιφέρειες πρώτης εισδοχής και έπειτα εκείνες που αποτελούν μέρη υποδοχής και ενσωμάτωσης.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1.Προτίθεται να χρηματοδοτήσει μέσω έκτακτης χρηματοδότησης τις Περιφερειακές και Τοπικές Αυτοδιοικήσεις, ώστε να μπορέσουν να διαχειριστούν τις τοπικές ισορροπίες λόγω των αυξημένων ροών;

2.Πότε προτίθεται να δημοσιεύσει έκθεση με τους δείκτες αποτελεσματικότητας της ενσωμάτωσης και απορροφητικότητας των δράσεων, όπως αναφέρονται στην Ετήσια Έκθεση για τη Μετανάστευση και το Άσυλο 2018 του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μετανάστευσης;

3.Υπάρχει στρατηγική για την οικονομική στήριξη των Περιφερειών/Δήμων, μέσω της Πολιτικής Συνοχής 2021-2027, που αποτελούν μέρη πρώτης εισδοχής, και για τις περιοχές που αποτελούν μέρη υποδοχής και ενσωμάτωσης;

P-003079/2019
Απάντηση της κ. Johansson
εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
27.2.2020

Η Επιτροπή στηρίζει τις ελληνικές αρχές όσον αφορά τη βελτίωση των συνθηκών στα νησιά, με την αύξηση της ικανότητας υποδοχής, την παροχή χρηματοδότησης για τη μεταφορά των επιλέξιμων αιτούντων άσυλο στην ηπειρωτική χώρα και για την επιστροφή, την επιτάχυνση της διαδικασίας ασύλου και τη μείωση των υφιστάμενων καθυστερημένων αιτήσεων ασύλου στα νησιά καθώς και για την προστασία των συνόρων. Από το 2015, η Επιτροπή παρέσχε χρηματοδότηση ύψους 2,2 δισ. EUR και επιχειρησιακή στήριξη στις αρχές επιτόπου.

Η Επιτροπή δεν διαπιστώνει καμία ειδική αναφορά σε εκθέσεις σχετικά με τους δείκτες, τα κέντρα πρώτης υποδοχής ή τα σχετικά μέτρα προστασίας στην ετήσια έκθεση για τη μετανάστευση του 2018, ούτε σε άλλα έγγραφα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μετανάστευσης. Ωστόσο, η Υπηρεσία Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκπόνησε εκ των υστέρων αξιολόγηση σχετικά με τον εντοπισμό και την προστασία των θυμάτων της εμπορίας ανθρώπων στα κέντρα πρώτης υποδοχής, η οποία τίθεται υπόψη του κ. βουλευτή.

Οι κανονισμοί και οι κανόνες για την περίοδο προγραμματισμού 2021-2027 δεν έχουν ακόμη εγκριθεί. Σύμφωνα με τις προτάσεις της Επιτροπής, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα στηρίξουν κυρίως τις επενδύσεις σε υποδομές, την πρόσβαση σε υπηρεσίες και παραγωγικές επενδύσεις σε ΜΜΕ. Οι επενδύσεις αυτές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών. Οι συγκεκριμένες στρατηγικές και οι ανάγκες που πρέπει να συγχρηματοδοτούνται από τα εν λόγω ταμεία θα συζητηθούν μεταξύ των κρατών μελών και των υπηρεσιών της Επιτροπής. Θα πρέπει να διασφαλιστούν η συμπληρωματικότητα και οι συνέργειες μεταξύ όλων των ταμείων, μεταξύ άλλων με το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης και το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας.

Θέμα: Χρηματοδότηση των δήμων, συνδέσμων δήμων, κοινωνικών επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικών οργανισμών για καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς | 27 Σεπτεμβρίου 2019

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-003020/2019 προς την Επιτροπή
Άρθρο 138 του Κανονισμού

Στην Ελλάδα, με το πέρας του καλοκαιριού, κάθε χρόνο παρατηρείται ραγδαία αύξηση στα αδέσποτα ζώα. Τα αδέσποτα ζώα κινδυνεύουν από αρρώστιες, υποσιτισμό, δίψα και από ανθρώπινους παράγοντες, ενώ άλλους κινδύνους αντιμετωπίζουν και οι άνθρωποι, καθότι τα αδέσποτα για τους προαναφερθέντες λόγους μπορεί να γίνουν επικίνδυνα. Επίσης, η Ελλάδα  έχει ενσωματώσει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς με το νόμο 2017/1992. Γνωρίζοντας το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 4ης Ιουλίου 2012 σχετικά με τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία και την καλή διαβίωση των ζώων 2012–2015 (2012/2043(INI)), θα θέλαμε να καταθέσουμε κάποιες ερωτήσεις:

Τι ποσό ευρωπαϊκών κονδυλίων έχει δοθεί στα κράτη μέλη, και συγκεκριμένα στην Ελλάδα, την περίοδο 2012-2015 για τη δημιουργία και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς;

Προτίθεται η Επιτροπή να ανακοινώσει πρόσκληση χρηματοδότησης για τη δημιουργία και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς με επιλέξιμους φορείς, δήμους, συνδέσμους δήμων, κοινωνικές επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς;

Υπάρχει αρμόδιος φορέας ελέγχου για τις συνθήκες και τον τρόπο λειτουργίας των καταφυγίων εντός της ΕΕ;