Η ανάγκη επενδύσεων σε ποιοτικές ευκαιρίες εκπαίδευσης, επανεκπαίδευσης και δια βίου μάθησης για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες, αποτέλεσε το κύριο μήνυμα της παρέμβασης του Στέλιου Κυμπουρόπουλου, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ατζέντα Δεξιοτήτων.
Τα προγράμματα δε αυτά θα πρέπει να δίνουν έμφαση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αλλά και τους τομείς οι οποίοι ενδεχομένως να έρθουν αντιμέτωποι με δομικές αλλαγές, σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή της ΝΔ.
Ο ψηφιακός κι ο πράσινος μετασχηματισμός των Ευρωπαϊκών οικονομιών αλλά κι η αυτοματοποίηση καθιστούν επιτακτικές τις επενδύσεις σε προγράμματα με έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και τις δεξιότητες για «πράσινες» θέσεις εργασίας, ώστε να ανταποκριθούμε στις νέες προκλήσεις και να γεφυρώσουμε το υπάρχον χάσμα δεξιοτήτων.
Κάτι τέτοιο είναι εφικτό μόνο μέσω στενής συνεργασίας ανάμεσα σ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και συστηματικής παρακολούθησης της προόδου με βάση τους προτεινόμενους στόχους της Κομισιόν.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε ν’ αντιμετωπίσουμε μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις της γενιάς μας, το να προετοιμάσουμε το εργατικό δυναμικό για τις νέες θέσεις εργασίας του μέλλοντος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο και το video της παρέμβασης:
Thank you very much Chair,
Dear colleagues,
The latest World Economic Forum Future of Jobs report shows that over the next years, 40% of workers will require reskilling of approximately six months.
Having this in mind, the Commission’s Skills Agenda Communication has rightly placed skills at the heart of the EU policy agenda.
Digital skills and literacy as well as green skills should indeed be a key element in order to harness the potential of the digital and green transitions. Competences such as critical thinking and problem-solving will also be important towards bridging the existing skills gaps.
We need quality and inclusive training and lifelong learning opportunities for all, with a particular focus on the most vulnerable parts or our society, and workers in sectors that will undergo fundamental changes.
However, this can only be achieved through a holistic approach, involving all relevant stakeholders and enabling us to anticipate the changing nature of jobs, and the skills needed in order to adjust our education systems.
But also through robust monitoring of the progress achieved, against the objectives outlined in the Skills Agenda, and further coordinating actions by the European Commission to put pressure on the Member States.
And that is the only way to succeed in one of our biggest challenges of our lifetime: To enable our workforce to thrive in completely new job types that do not yet exist!
Thank you